onsdag 15. september 2010

Leker skole på Zanzi

Som en del av å ikke ane hva man skal bli, reiser jeg snart ned til Zanzibar for å studere kristne og muslimske relasjoner i Øst-Afrika. Og litt for å bade på hvite sandstrender... men bare litt. Det kaller jeg skikkelig utdannelse.

Foto: National geographic
Jeg kan ikke tro jeg faktisk får en bachelor av å reise til Kina og Japan førsteåret, for så å ta studier på Zanzibar og deretter bo et halvt år i Beijing andre året. Det siste året kan jeg forsåvidt gjøre hva jeg vil rundt i verden. Ikke skal jeg skrive bacheloroppgave heller. Dette kaller de høyere utdanning. Halleluja!

Det kommer selvsagt noen ulemper med på kjøpet:

1. Kjangsen for å få malaria/AIDS er betydelig større
2. Sitter igjen med hundre tusner av lån fra Lånekassen
3. Risikerer å ende opp som arbeidsledig, fordi du ikke får deg jobb med bachelor uansett.
Altså, for å være på den sikre siden skal jeg ta en master på universitetet, sånn at jeg i hvertfall har over en halv million i lån når jeg er ferdig. Lån er jo status på at du har mange mange år med utdanning, right...? Right...?


1 kommentar:

  1. Hvis jeg må velge en av de tre, så velger jeg... Hmm... Arbeidsledig. Det blir jeg jo sikkert uansett.

    SvarSlett