onsdag 29. september 2010

Pervers og usensurert høstkos

Det var ei venninne som introduserte meg for dette helspekkede humoreksemplaret om den overkåte tennåringsgutten Aldo Monrad, som må gå krumbøyd på bussen fordi Petter'n har reist seg for damene, og akter og bli stående.
Skulle ønske jeg hadde peis. Men det har jeg ikke. Men jeg har four red fruits-te, safarikjeks og jeg har "Fisken: rotter i våtdrakt".

Den er og forblir en favoritt. Simpel, herlig og usensurert flau humor.

- Fisken? Den av Arne Bergren? Barneboka...
- Ja, den. Har dere den på lydbok?
- Joda.... Den står i BARNEAVDELINGEN..

Beklager å måtte skuffe bibliotekaren, men så lenge Kåre Conradi høytleser i samme tone, holder jeg meg til barneavdelingen.
Anyway, nok småprat og til kruttet. Her kan du høre et utdrag av boka (håper de ikke saksøker meg nå, jeg reklamerer jo bare...):







2 kommentarer:

  1. Ida, du Ida. Jeg minns for snart et år siden (ok, ikke helt da, men høres så teit ut med 7 mnd ellerno) da vi lå i hver vår seng ved siden av hverandre i Kina og du prøvde å få meg til å høre på den her. Ikke gadd jeg da, men kanskje gidder jeg senere? Det var i alle fall et fantastisk morsomt blogginnlegg hvor du avslørte at du har kun 1 venn. Og det var ikke meg engang(noe du har tolket helt riktig)

    XOXOXOXOXOXO

    SvarSlett
  2. Haha, kanskje jeg får rette det til "en av mine to venninner"
    Nå bør du faktisk prøve, det er verdt det! Men i Kina var vi så opptatte med å gå på do, at det ikke var tid til lydbok, så du er unnskyldt.

    XOXO right back at ya'h <3

    SvarSlett